13 Aralık 2017 Çarşamba

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR ? NASIL KAZANDIRILABİLİR ?

Herkese merhaba 🙋 iyi akşamlar beni instagram hesabımdan takip edenler biliyor ki bugün değerler eğitiminden bahsettim kısacık ama kapsamlı bir şekilde burada yazacağıma söz verdim (İnstagram kullanan herkesi davet diyorum sayfama buraya tıklamanız yeterli) 😍 Gelelim öncelikle değer kavramına sizce ne anlam ifade ediyor? bence bireysel bir olgu yani herkesin sahip olduğu değerler farklı tabiki evrensel değerlerimiz var eşitlik, adalet, sevgi gibi bunların yanında hoşgörü,sorumluluk,yardımseverlik,dürüstlük,merhamet,dayanışma çalışkanlık gibi bireysel değerlerimizde var bizler genellikle okul öncesi dönemde evrensel bireysel ayrımı yapmadan her birinin üzerinde duruyoruz fakat sınıfa uyum arkadaş ilişkilerinde uyum açısında daha çok bireysel değerler üzerinde duruyoruz.
Peki çocuklarda değerler eğitimini nasıl işlemeliyiz özellikle okul öncesi bir ders gibi değerlerimiz bunlardır bu şekilde davranmalıyız gibi değil daha çok yapılan etkinliklerin içerisinde işleyerek hikaye saatlerinde hikayelerimizde yer vererek işleyebiliriz.Küçük bir not; değerler eğitimini vermek için hazırlanan ve okul öncesi döneme hitap eden bir çok kitap var fakat ebeveynler ve öğretmenler olarak kitaplarda macera unsurlarının yer almasına çocukta merak uyandırmasına sadece o değer hakkında bilgilendirme amaçlı oluşturulmuş kitaplardan uzak durmamız gerektiğine dikkat etmeliyiz aksi takdirde çocuk hem kitap dinlemekten sıkılacak ve kitap okumayı sıkıcı bir eylem olarak görecek hemde vermek istediğimiz değerin mesajını alamayacaktır.
Bu konuda Elma Yayınevin'den çıkan Alexander ve Oyuncak Fare kitabını tavsiye edebilirim kitabın konusu kendini sevemek ve kendinle barışıl olmakla ilgili biliyorsunuz ki sevgi işlediğimiz değerlerden bir başkasını sevmek önce kendimizi sevmekten geçer 4-5 yaş üzeri çocuklar için rahatlıkla okuyabileceğiniz üzerine bolca sohbet edebileceğiz güzel bir kitap.
Buraya kadar sabredip okuyan herkese kocaman sevgiler 💞 Kendinize iyi bakın 😍

10 yorum:

  1. Evet, ben de katılıyorum, işin teorisindense pratiğe dökülmesi daha doğru.
    Değerlerin öğretilebilir olması öncelikle toplum tarafından öğrenilebilir olmasından geçiyor sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle toplum çocuğunda içinde yer aldığı bir olgu olduğu için öncelikle toplum tarafından uygulanmalı örnek olunmalı 🙏 yorumunuz için teşekkürler 💜 benim için çok değerli sevgiler 🌸

      Sil
  2. Görüşleriniz katılıyorum çocuklar küçük yaşta kitap alışkanlığı ni öğretmek gerek büyüyünce gelecek nesiller onlar öğretsinler kitap okumak güzeldir tabiki istediğin kitabı bulmuşsan hele 😎😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle okul öncesi dönemde verilmek istenen mesajlar kitaplar yoluyla hikayeleştirilerek verildiğinde daha etkili oluyor 👍 bu noktada doğru kitabın önemi artıyor

      Sil
  3. Ataya saygı,Atatürke saygı,Tariha saygı,Dinlere saygı, kültürlere saygı, kan bağı olmayana saygı,Hayvana saygı vs vs tüm değerler insanoğlunun eksiği tek sorunu budur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizinle aynı kanıdayım maalesef son dönemlerde bazı değerlerimiz kaybolmaya yüz tuttu 😕 ama bilinçli ebeveynler bilinçli eğitimciler ile 💜 yeni nesile bu değerleri aşılayabiliriz tekrar benim.hala inancım var 🎈

      Sil
  4. tişkürler öyretmeniiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa 😍😍 en sevdiğim yerden vurdun beni🌸🌸🌸 ben tişkür ederimmm 😘

      Sil
  5. Betül'cüğüm, değerler eğitimi olarak sınıflandırılan beşeri kuralların ders gibi verilmesinden ziyade davranışla gösterilmesinden yanayım. Çocuk, ailesinden, yakın çevresinden, öğretmeninden ve arkadaşlarından gördüklerini daha çabuk öğrenip daha fazla yansıtır kanaatindeyim. Bu nedenle davranışlarımızın önemli olduğunu düşünüyorum. Paylaşım için teşekkürler, sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 🌸düşüncelerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim 🙏💜 bende kesinlikle davranışlarla örnek olunması taraftarıyım bu konuda hemfikiriz 👍ek olarak okul öncesi kurumlarında nasıl verilebilir ona değindim 🎈 daha doğrusu stajda bulunduğum süre boyunca uyguladığım yöntemler bunlardı 🎀 tekrar yorumunuz için teşekkür ederim yüreğinize sağlık 💜💜🌸🌸

      Sil